Mar 26, 2010

Ulat gonggok tak ada gigi

Pagi tadi dok belek2 pokok kat belakang rumah dgn mak.


close-up makhluk perosak


habis daun-daun hijau dimakannya


bila dah sepanjang masa asyik makan dan makan aje
inilah hasilnya...
penuh bertaburan atas simen bahan buangannya

ini antara beberapa ekor ulat yg sy ambik dari satu ranting pokok
nak buat apa dgn ulat2 ni?
kalau di sarawak dan australia
ada jenis ulat yg boleh dimakan begitu saja



busuk

12 comments:

Tie said...

Eeeeee.......

Tie geli benda-benda bogel gini, hu hu..

Dah berdiri bulu roma, uwaaaa......

kenari said...

Tie,
benda-benda bogel????
ekekekekee :pppp

Yunus Badawi said...

Kalau bela ikan puyu boleh bagi ikan tu makan hehehe

dotblogspotdotkom said...

uhuhuh.. tu la.. habis botak bunga pakcik... huhuhuh

kuina said...

sama warna dgn blog....

ulat tu kuat makan.. maklum la lepas makan nak kena pakai selimut.

syah shah said...

aiyoh... geli betul tengok ulat bulu tu... Rasa macam nak picit-picit jaa... Hahahah :P :P

Abg Din said...

uishhh.... banyak tu.

gemuk-gemuk plak tu.... kalau kat kebun abgdin ni, habis la sayur2 yg ditanam... belum nampak hasil dorang dah kebas dulu daaaa....

Kak Long Mawar Merah said...

Salam kenari,
macam nak ternak ulat pulak jadinya.
Hish...gemuk sungguh. Terlebih zat tu!

tunbegia said...

ulat sagu kalo di sarawak, kehh

salamm,

DrSam said...

kat kebun saya pun banyak juga haiwan bukan peliharaan ni. memang sakit hati, tapi bila dah dewasa seronok dan asyik pula tengok rama-rama berbagai warna.

Faridrashidi.Com said...

Saya agak geli dengan ulat-ulat ni, tapi bukan takut.

水煎包amber said...

,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

Post a Comment