Mar 19, 2010

Kerana Congkak

congkak - mainan tradisi waktu santai

tangan-tangan kecil yg baru nak belajar mengatur setiap guli

dua sepupu ni baru nak mula bermain

round pertama masih ok lagi

danny sabar menanti giliran hingga wani selesai

hehe danny dah mula merajuk

jalan penyelesaian :
danny main congkak sorang2,
wani pulak tengok tv

sengihnampakgigi

gitu lah kan kanak2 ribena







12 comments:

sI tEDI said...

he h ehe he...

lama x main congkak.. suka waktu 'bom' guli org

dotblogspotdotkom said...

huhuhu.. biasa le kanak2.... yg dia tau nak main je.... bukan ikut peraturan....

Yunus Badawi said...

Jom kita lawan nak?

Kamsiah said...

salam...
kecik2 dulu...teringat main congkak...gali lubang atas tanah..main dgn biji getah...

kenari said...

tedi,
kalau dpt habuan kat lubang yg penuh guli memang berbaloi kan :)

kenari said...

pakcikdot,
budak2 la katakan, bermain kejap je eloknya, lepas tu mula gaduh2 dan merajuk

kenari said...

YB,
Jommmm!!! Bila? Di mana?

kenari said...

Kamsiah,
zaman kanak2 penuh nostalgia, permainan kita dulu penuh kreativiti dan tak perlu keluarkan belanja pun

Abg Din said...

kalau dulu, main congkak... guna biji getah....

:)

kenari said...

Abgdin,
seronok kan zaman kita budak2 dulu, bahan mainan semua tak payah beli, pandai2 la kreatif guna apa yg ada sekeliling kampung

tie said...

Teringat masa kecik-kecik dulu, main congkak kat rumah atuk. Tapi bukannya pandai main, asal ada lubang, Tie bubuh je guli tu, hihi..

kenari said...

Tie,
mana boleh main mcm tu. mesti ada strategi utk dapat bnyk guli dan menang setiap round. barulah berbaloi2

Post a Comment