Nov 27, 2009

Salam Aidil Adha

Selamat menyambut hari raya korban kpd semua yg sudi menjenguk ke sini dalam kesibukan persiapan utk hari raya. Mungkin ramai yg mengambil kesempatan utk balik ke kampung krn cuti hujung minggu yg panjang.

Alhamdulillah cuaca cerah sejak kemarin dan hari ni.

Kpd mereka2 yg terlibat dgn banjir dan berada di pusat pemindahan bersabarlah ye, redha dgn ketentuan ini.

Bagi sy dan mak persiapan hanya ala kadar saja, yg penting ketupat dan gulai daging mesti ada. Semuanya mak dah siap masak petang tadi.



ketupat daun palas


nasi himpit segera siap direbus

mana gulainya?
mana kuah kacangnya?
alamak! ampun!
lupa nak foto shoot tension



Selamat Menyambut Aidil Adha

Maaf Zahir Batin






11 comments:

blinkky said...

Sedapnya ketupat. Selamat Hari Raya Aidiladha =)

Uncle Lee said...

Hello Kenari, just dropped by to wish you and family selamat hari raya adiladha.
Best wishes, Lee.

Zyma Saad said...

Selamat Hari Raya Aidil Adha....
:)

Abg Din said...

ketupat palas...kesukaan abgdin. enak dimakan begitu saja....

hehehhe....

Framestone said...

my fav ketupat palas

www.broframestone.com

Tie said...

Tie dapat merasa sebijik je ketupat raya ni. Rendang pun tak buat. Letih sangat kes kenduri yang lepas. Tapi Tie ada masak nasi tomato, cuma tak snap gambornya..hehe..

kuina said...

ada lagi tak...

sy dpt makan ketupat pulut hitam aja..

DrSam said...

Salam Eidul Adha. Ketupat memang seakan jadi juadah wajib hari kebesaran. Digandingkan dengan rendang...waduhhhh

google said...

la nih senang je.. nasi impit dah ada yg segera.... x de le macam zaman pakcik dolu2...

xiiinam said...

Burrrp.....kenyang tengok gambar tu. He..he..

ku tak sempurna said...

ketupat palas ada lgi tak??

:D

Post a Comment