Aug 30, 2009

MERDEKA!!!

Yahoooooooooooooo.com.my

Merdeka! Merdeka!! Merdekaaaaa!!!

Alhamdulillah..........

Dengan sukacitanya dimaklumkan bahawa pada hari ini 30hb Ogos 2009 telah berakhir sesi pengauditan pengurusan kewangan berasaskan Indeks Akauntabiliti di jabatan sy. Suatu kelegaan dan kebebasan yang telah sebulan dinanti-nantikan sejak segalanya bermula pada 2hb Ogos yg lalu. Sesi yg sepatutnya berlangsung selama 2 minggu telah berlarutan sehingga 4 minggu...audit hanya merancang...tetapi ditambah dgn tuntutan tugas mereka yg lain menyebabkan mereka tidak dpt hadir dan memberi tumpuan dlm auditan sepenuh masa.

Dalam tempoh 4 minggu pegawai2 audit berkampung di ofis sy ni berbagai2 soalan, penjelasan, tunjuk ajar dan teguran telah diajukan. Jenuh jugak la nk menjwb semuanya...bukan secara bertulis tetapi on the spot kena jwb. Boleh tahan tebal fail questionnaire yg perlu dilengkapkan oleh setiap pegawai audit.

Dalam tempoh sebulan dari skrg pihak audit akan kemukakan laporan pemerhatian yg telah dijalankan. Jawapan dan penjelasan secara bertulis perlu dikemukakan kpd audit. Lepas tu akan diadakan pula sesi 'exit conference' antara jabatan dan pihak audit. Dlm meeting ni nanti akan ada perbincangan semula dan hasilnya final result pengauditan.

Dijangkakan laporan penuh dan keputusan akan dpt disediakan pada akhir Oktober atau awal November. Masa tu lah baru tau berapa bintang yg diberikan kpd jabatan sbg penanda aras tahap pengurusan kewangannya. Sy tidak mengharapkan 4 bintang, sy jugak tidak menjangkakan 1 bintang, buat masa skrg kena lah tungguuuuuuu....

Esok 31hb Ogos...Merdekaaaaaa!!!!









5 comments:

Abg Din said...

Merdeka....Merdeka....Merdeka....

syukur kita masih berpeluang menyambutnya dgn aman....

kenari said...

abg din jom countdown lagi 2 minit akan tiba detik 12 malam 31 ogos...merdeka!

kenari said...

alamak abg din dh kul 12am pun he he he...tanggal 31.. bulan lapan lima puluh tujuhhhh...merdeka merdeka..

sila sambung ye abgdin

Catwoman said...

Selamat Hari Merdeka!!!!
Semoga hidup kita di bumi yg makmur ini mdpt k`berkatan. AMIN.

Merdekaaaaaaaa!!!!!

Kak Long said...

Selamat Hari Merdeka!
Wah..sambutan Merdeka berganda tu!

Post a Comment