May 16, 2009

"Please teacher may i go out!"

"Good morning teacher!"

"Please teacher may i go out!"

Itulah antara dialog omputih yg pertama kali disebut waktu Darjah 1 ...betapa bangganya dpt cakap omputih masa tu. Skrg ni nak tergelak je bila ingatkan kembali gelagat kwn2 yg nakal (sy budak baik tau :-p )

Dulu2 terus je masuk Darjah 1, tak ada pergi tadika atau pra sekolah spt anak2 skrg (tadika dgn mak aje kat umah :-p )

Terima kasih tidak terkira kepada cikgu Asiah, teacher Aminah (garang ya rabbi), Ustazah Norma. Merekalah guru2 sy semasa di Darjah 1A tahun 1971 di SK Simpang Empat (skrg SK Hj Hasan Itam) Alor Setar. Tak lupa juga semua guru2 di SM Sultanah Asma, Alor Setar dan SM Teknik, Ipoh.


Selamat Hari Guru!

;)



7 comments:

INTAN said...

daku dh x ingat cikgu masa darjah 1..hehehe

kenari said...

Intan...kau kejam!! ;))

kuIna LadyInRed said...

sy pun lupa cikgu drjh 1...

sbb dia x garang

klu garang mesti sy ingat sampai tua..

kenari said...

kuina..btul tu kita lebih mudah ingat pd cikgu yg garang a.k.a yg kita takut

Kujie said...

cikgu darjah 1, cikgu Normah
darjah 2 sampai darjah 4 cikgu maimunah
darjah 5 cikgu siti hajar
darjah 6 cikgu sidek

wahhh...tu tahun 70'an tu..boleh ingat
sebab tiap cikgu tu ada sesuatu ...X factor yg melekat kt ingatan

Kak Long said...

Mcm ni Kak long nak jd cikgu paling garang, biar semua murid ingat, boley???
Cikgu Esah, Darjah 1
Cikgu Habibah, Darjah 2
Cikgu Noriah,Darjah 3
Cikgu Lim, Darjah 4
Cikgu Alauddin, Drj 5
Cikgu Mohammad, Drj 6
Yea....masih ingat! masih ingat!
Tapi...dia org tak garang pun!

kayteeze said...

Ooo....Kak tie cuma ingat cikgu darjah 3,Miss Chan, darjah 5 Puan Bashariah dan beberapa orang cikgu sek Men... Tapi tetap kenang Puan Basyariah kerana dia tu ambil berat pada Kak tie yang pendiam ni, he he...

Post a Comment